Förhållningsregler för juniorer och A-lag

Det är viktigt att förstå att steget upp till juniorlag och senare eventuellt A-lagsspel innebär mycket tuffare krav på spelare och ledare, eftersom dessa lag går in i ett mer resultatfokuserat sammanhang.

Föreningens krav är att alla spelare som ska representera klubben i junior- och A-lagsspel ska ha betalat medlemsavgiften och träningsavgiften innan första ispasset på säsongen. Detta för att fullvärdig kollektiv försäkring ska gälla för de aktiva.

För att lagverksamheten ska fungera gäller följande förhållningsregler för spelare i junior- och A-lag:

– Kom till träningen i god tid.
– Anmäl förhinder till din lagledare i god tid.
– Du är skyldig att rätta dig efter din lagledares anvisningar på träning och match.
– Var en god kamrat och förebild särskilt för yngre föreningsmedlemmar.
– Gör alltid ditt yttersta på träning och match.
– Se till att din utrustning är i gott skick. Spelaren ansvarar själv för detta.
– Den utrustning som du får låna av LHV ska vårdas väl.
– En god kosthållning och god sömn är nödvändigt för ett bra resultat.
– För att få spela matcher är sommarträning efter lagledarens anvisningar obligatorisk
– Inför säsongen bör lagledare konditionstesta spelare. Detta ska dokumenteras.
– All form av mobbning och utfrysning är absolut förbjudet och leder till åtgärder från föreningen.
– All form av drogbruk, rasistiska uttalanden och könsdiskriminering är absolut förbjudet och leder till åtgärder från föreningen.
– Håll rent och snyggt omkring er och lämna alltid omklädningsrummet i det skick som du vill möta det i.
– Vi önskar ett trevligt uppträdande, vi hälsar på varandra, vi tackar för maten, vi äter inte med ytterkläder eller mössa/keps.
– Matchstraff eller avstängningar som leder till böter utdömda av Ishockeyförbundet betalas inte av LHV, eftersom LHV tar avstånd från allt dåligt uppträdande.